مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 آذر 1398 ساعت 09:362019-12-09دانش

کشف یک ابرسیاه چاله 40 میلیارد برابر خورشید در همسایگی راه شیری


اخترشناسان موسسه مکس پلانک و رصدخانه دانشگاه مونیخ با استفاده از اندازه گیری مستقیم حجم، موفق به کشف یک سیاه چاله غول پیکر که 40 میلیارد برابر خورشید است در همسایگی کهکشان راه شیری شده اند.

- اخترشناسان موسسه "مکس پلانک" و رصدخانه دانشگاه مونیخ با استفاده از اندازه گیری مستقیم حجم، موفق به کشف یک سیاه چاله غول پیکر که 40 میلیارد برابر خورشید است در همسایگی کهکشان راه شیری شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گیزمگ، ستاره شناسان موسسه فیزیک فرازمینی مکس پلانک و رصدخانه دانشگاه مونیخ با استفاده از اندازه گیری مستقیم حجم، بزرگترین سیاهچاله شناخته شده را در محله کهکشانی ما کشف کرده اند.

این ابرسیاه چاله در فاصله 700 میلیون سال نوری از زمین در خوشه کهکشانی آبل 85 (Abell 85) در صورت فلکی نهنگ(Cetus) قرار دارد که توده ای 40 میلیارد برابر بزرگ تر از خورشید است.

از زمان تایید وجود اولین سیاه چاله در سال 1971، سیاه چاله ها از یک کنجکاوی ریاضی به یک بازیگر اصلی در زمینه اخترفیزیک تبدیل شده اند.

از لحاظ نظری، کوچکترین سیاه چاله 22 میکروگرم است، اما در طرف دیگر این مقیاس، یک گروه از موسسه مکس پلانک به سرپرستی رالف بندر یک سیاه چاله را پیدا کرده است که از هر دو خوشه بزرگ و کوچک ابرهای ماژلانیک بزرگتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف یک ابرسیاه چاله 40 میلیارد برابر خورشید در همسایگی راه شیری

کشف یک ابرسیاه چاله 40 میلیارد برابر خورشید در همسایگی راه شیری