مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 آذر 1398 ساعت 07:162019-12-09اقتصادي

اصلاح قیمت بنزین، 10 درصد مصرف را در روز کاهش داده است


یک عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی گفت: با اصلاح قیمت بنزین، 10 درصد مصرف آن در روز کاهش پیدا کرده که البته باید کاهش مصرف بنزین تداوم داشته باشد.

- ایسنا/اصفهان یک عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی گفت: با اصلاح قیمت بنزین، 10 درصد مصرف آن در روز کاهش پیدا کرده که البته باید کاهش مصرف بنزین تداوم داشته باشد.

علی بختیار در گفت وگو با ایسنا در خصوص میزان صرفه جویی مصرف بنزین در یک ماه گذشته بعد از اصلاح قیمت آن، اظهار کرد: قبل از اصلاح قیمت بنزین، مصرف آن 100 میلیون لیتر در روز بود و هم اکنون تولید آن 110 میلیون لیتر در روز است که صادر هم می شود.

هر چند که اصلاح قیمت بنزین از دید کمیسیون انرژی کار پخته ای نبود، اما یکی از جهت گیری های این تصمیم به منظور کاهش مصرف و جلوگیری از قاچاق بنزین بود که به هر حال هر دو هدف تا حد زیادی محقق می شود.

وی افزود: اینکه کاهش مصرف بنزین و جلوگیری از قاچاق آن تداوم و برای همیشه استمرار یابد، موضوعی است که باید با طرح های کارشناسی که در زمینه مصرف سوخت ارائه می شود مدنظر قرار گیرد.

هم اکنون با اصلاح قیمت بنزین 10 تا 20 میلیون لیتر در روز مصرف آن کاهش یافته، اما مهم این است که این کاهش مصرف استمرار یابد و مجریان این طرح باید دقت کنند که در جهت پایدارسازی مصرف بهینه سوخت و جلوگیری از قاچاق تلاش مض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح قیمت بنزین، 10 درصد مصرف را در روز کاهش داده است

اصلاح قیمت بنزین، 10 درصد مصرف را در روز کاهش داده است