مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 آذر 1398 ساعت 06:172019-12-09بين الملل

فرماندار سین کیانگ: طرح آمریکا درباره اویغورها نقض شدید قوانین بین المللی است


فرماندار سین کیانگ چین امروز دوشنبه طرح آمریکا در خصوص واکنش جدی تر به رفتار پکن در قبال اویغورها را نقض شدید قوانین بین المللی و مداخله در امور داخلی چین دانست.

- فرماندار سین کیانگ: طرح آمریکا درباره اویغورها "نقض شدید " قوانین بین المللی است فرماندار سین کیانگ چین امروز دوشنبه طرح آمریکا در خصوص واکنش جدی تر به رفتار پکن در قبال اویغورها را "نقض شدید قوانین بین المللی و مداخله در امور داخلی چین" دانست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در هفته های اخیر تنش میان آمریکا و چین بر سر تصویب دو طرح در خصوص سین کیانگ و حمایت از معترضان هوادار دموکراسی هنگ کنگ بالا گرفته و چشم اندار دستیابی به توافقی برای حل و فصل نزاع تجازی میان پکن و واشنگتن را پیچیده کرده است.

مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته طرحی را به تصویب رساند که خواستار واکنش جدی تر آمریکا به رفتار پکن با اقلیت مسلمان اویغور در چین است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری رویترز، شهرت ذاکر، فرماندار این منطقه در پکن به خبرنگاران گفت، تدابیر مقابله با تروریسم در سین کیانگ تفاوتی با تدابیر علیه تروریسم در آمریکا ندارد.

وی افزود، آمریکا تصمیم گرفته چشمش را بر روی ثبات اجتماعی سین کیانگ ببندد و کمپینی برای لکه دار کردن وجهه این منطقه به راه انداخته است و می خواهد در میان گروه های قومی در چین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرماندار سین کیانگ: طرح آمریکا درباره اویغورها نقض شدید قوانین بین المللی است

فرماندار سین کیانگ: طرح آمریکا درباره اویغورها نقض شدید قوانین بین المللی است