مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 آذر 1398 ساعت 06:002019-12-09سياسي

خشونت علیه زنان چگونه ثابت می شود؟


کارشناس ارشد دفتر بررسی های امور حقوقی معاونت رییس جمهور در امور زنان و خانواده، ضمن تشریح موارد قانونی لایحه تامین امنیت زنان علیه خشونت، - نحوه اثبات جرائم پیش بینی شده در این لایحه را تشریح کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، زهرا جعفری در گفت وگو با ایسنا، درباره نحوه اثبات جرائم پیش بینی شده در لایحه تامین امنیت زنان علیه خشونت بیان کرد: نحوه اثبات جرایم پیش بینی شده در لایحه، از یک سو تابع ضوابطی است که در قوانین ناظر بر دادرسی وجود دارد که در قانون آیین دادرسی کیفری مصوب تیر ماه 92 و قانون مجازات اسلامی مصوب اردیبهشت 92 به آن اشاره شده است و از سوی دیگر نیز فصل پنجم لایحه به نحوه دادرسی خاص جرایم خشونت آمیز علیه زنان اختصاص یافته است.

وی افزود: در عین حال در برخی مواد که در فصول دیگر لایحه آمده راهکارهایی پیش بینی شده که می تواند در کشف جرایم خشونت آمیز علیه زنان و روشن شدن حقیقت و واقعیت امر، موثر واقع شود.

جعفری بیان کرد: برای مثال قانون آیین دادرسی کیفری در ماده 318 اشاره دارد به اینکه نحوه اثبات و احراز شکایات کیفری از طریق ادله ای صورت می گیرد که قانون مجازات اسلامی تعیین کرده است.

همچنین قانون مجازات اسلامی مصوب اردیبهشت 92 نیز در مواد 160 تا 213 به معرفی و تبیین ادله اثبات در امور کیفری پرداخته است؛ برای مثال ماده 160 این قانون در ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشونت علیه زنان چگونه ثابت می شود؟

خشونت علیه زنان چگونه ثابت می شود؟