مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 آذر 1398 ساعت 12:362019-12-08فرهنگي

احداث 112 سالن سینمایی در تهران طی 40 سال گذشته


مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، گفت: در سال های بعد از انقلاب اسلامی 22 پردیس سینمایی و 112 سالن با ظرفیت حدود 20.

000 صندلی به شهر تهران اضافه شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علیرضا آقایی در جلسه شورای راهبردی پردیس های سینمایی شهر تهران که با حضور محمد جواد حق شناس، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران و جعفری، نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن اجتماعات این شرکت برگزار شد، تصریح کرد: امروزه هنر سینما به عنوان فعالیت فرهنگی یکی از راه های پیشگیری و برون رفت از آسیب های اجتماعی نیز به شمار می آید.

وی با اشاره به طرح جامع پردیس های سینمایی و سینماهای شهر تهران، بیان داست: بر اساس این طرح در کنار پتانسیل ها و ظرفیت های شهر تهران به لحاظ فرهنگی در حوزه سینمایی، کمبودها و نواقص نیز در این عرصه شناسایی شده است.

به گفته مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی، منطقه 4 و 15 بیشترین جمعیت کودک و نوجوان زیر 15 سال را دارد که لازم است در این مناطق سالن های سینمایی به ژانر کودک و نوجوان اختصاص داده شود.

وی به احیای هویت مکانی و تاریخی سینما در شهر تهران در مقیاس خرد تا کلان اشاره و با بیان این مطلب که به ازای هر 100 نفر نیاز به یک صندلی سینما وجود دارد، خاطر نشان کرد: اصلاح سیاست ها و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎ در ﺑﺨﺶﻫﺎی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احداث 112 سالن سینمایی در تهران طی 40 سال گذشته

احداث 112 سالن سینمایی در تهران طی 40 سال گذشته