مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 آذر 1398 ساعت 22:452019-12-07اقتصادي

مالیات سنگین در انتظار خانه های خالی


معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: تلاش کوتاه مدت ما اینست که با وضع مالیات سنگین بر واحد های خالی، حوزه مسکن را از موضوع سرمایه گذاری خارج کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما آقای محمود محمودزاده در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اشاره به برنامه های کوتاه مدت و میان مدت وزارت راه و شهرسازی افزود: براساس آمار حدود 2 میلیون و 500 هزار واحد مسکونی خالی داریم که هدف گذاری ما اینست که با وضع مالیات و موارد تشویقی بتوانیم حداقل 40 درصد این واحد ها را وارد بازار کنیم.

آقای محمودزاده شرایط حاکم بر بازار مسکن یعنی گرانی و تورم را ناشی از به هم خوردن تعادل عرضه و تقاضا در این بخش عنوان کرد و تصریح کرد: نخست ما باید واحد های خالی را شناسایی کنیم و این کار با هماهنگی هایی که با دستگاه های ذیربط مثل شهرداری ها، سازمان و ادارات ثبت، سازمان امور مالیاتی، ادارات برق و آب و گاز شده با سرعت مناسبی در حال انجام و با راه اندازی سامانه ملی املاک و اسکان و فراهم شدن اطلاعات آن، این کار شدنی است.

وی گفت: بعد از جمع آوری اطلاعات و هم پوشانی و راستی آزمایی ها که ممکن است حضوری هم انجام شود اقدام به وضع مالیات خواهد شد به نحوی که دیگر برای سوداگران صرف نکند خانه ای را خالی نگهدارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مالیات سنگین در انتظار خانه های خالی

مالیات سنگین در انتظار خانه های خالی