مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 آذر 1398 ساعت 14:302019-12-07دانش

دانشمندان برای هواپیما های فوق سریع، سپر حرارتی طراحی و تولید کردند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، دنیای هوافضا روز به روز بیشتر از قبل به سمت ساخت کامپوزیت های پلیمری تقویت شده با فیبر کربن پیش می رود، - دانشمندان به کمک ساخت کامپوزیت های پلیمری تقویت شده با فیبر کربن، به فکر طراحی و تولید سپر حرارتی برای موشک ها و هواپیما های جت افتادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، دنیای هوافضا روز به روز بیشتر از قبل به سمت ساخت کامپوزیت های پلیمری تقویت شده با فیبر کربن پیش می رود، زیرا این کامپوزیت ها ساختار ماهواره ها، موشک ها و هواپیما های جت را سبک تر و در نتیجه آن ها را برای سرعت بالاتر آماده می کند.

اما عمر این ساختار ها در مقابل گرما بسیار محدود است.

از همین رو دانشمندان به فکر ساخت یک سپر حرارتی برای این وسایل نقلیه هوایی افتاده اند.

محققان موسسه مواد دانشگاه فلوریدای آمریکا طرحی را برای یک سپر حرارتی ارائه داده اند که وسایل نقلیه هوایی بسیار سریع را در مقابل گرما محافظت می کند.

پروفسور ریچارد لیانگ، مدیر این پروژه در این مورد می گوید: سیستم های پروازی ما روز به روز به سمت سرعت بالا حتی به سمت سیستم های ابرصوت که پنج برابر سریع تر از سرعت صوت است، پیش می روند و زمانی که سرعت خیلی بالا می رود، سطح آن ها بسیار داغ می شود، در نتیجه ما نیاز به سیستم محافظتی حرارتی بهتری دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشمندان برای هواپیما های فوق سریع، سپر حرارتی طراحی و تولید کردند

دانشمندان برای هواپیما های فوق سریع، سپر حرارتی طراحی و تولید کردند