مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 آذر 1398 ساعت 13:352019-12-07پزشكي

فارس با کمبود داروی آنفلوانزا مواجه نیست


نگرانی درباره کمبود داروی بیماری آنفلوانزا در فارس وجود ندارد.

- مرکز فارس، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: به میزان کافی داروی مرتبط با بیماری آنفلوانزا در مراکز مشخص توزیع شده است و هیچ جای نگرانی برای هم استانی ها وجود ندارد.

عبدالرسول همتی، بر اهمیت خودمراقبتی افراد تاکید کرد و اظهارداشت: با توجه به اقدامات مناسب و سریع دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه آمادگی بیمارستان ها و مراکز خدمات جامع سلامت و استقرار پزشکان متخصص اطفال، داخلی و عفونی در این مراکز و مدیریت دارو، سیر بیماری رو به کاهش است.

وی افزود: با پیگیری و هماهنگی معاونت غذا و داروی دانشگاه، داروی مرتبط با بیماری آنفلوانزا در بیمارستان ها، مراکز خدمات جامع سلامت و داروخانه های پوشش دهنده این بیماری، توزیع شده که پزشکان متخصص اطفال، داخلی و عفونی مستقر در این مراکز برحسب شرایط بیماران، دارو را تجویز می کنند.

معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: مصرف غذا هایی مانند آش و سوپ، مصرف مایعات زیاد، میوه، آبمیوه طبیعی و سبزی ها برای بهبود بیماری آنفلوانزا موثر است.

همتی اضافه کرد: افرادی مانند بیماران قلبی عروقی، بیماران تنفسی و مبتلایان به آسم، خانم های باردار، بیماران مبتلا به دیابت و سرطان، بیماران پیوندی، کودکان زیر پنج سال و سالمندان بالای 65 سال ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس با کمبود داروی آنفلوانزا مواجه نیست

فارس با کمبود داروی آنفلوانزا مواجه نیست