مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 آذر 1398 ساعت 09:102019-12-07سياسي

هیئت منصفه مطبوعات در امر پیشگیری باید کمک کار دستگاه قضایی باشد


هیئت منصفه مطبوعات در امر پیشگیری باید کمک کار دستگاه قضایی باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مراسم معارفه اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات استان قزوین روز پنجشنبه با حضور رییس کل دادگستری و دادستان قزوین در سالن جلسات دادگستری کل استان برگزار شد.

محمد قاسمی در این مراسم گفت: هیئت منصفه مطبوعات از بین اقشار مختلف جامعه انتخاب شده و به عنوان نماینده افکار عمومی در دادگاه حضور خواهند داشت و نقش مشاور را برای قضات ایفا می کنند و نظر مشورتی خود را درباره بزهکاری شخص متهم به دادگاه اعلام می کنند.

وی افزود: بر اساس تدبیر ریاست محترم قوه قضاییه و مطابق با اصل 168 قانون اساسی، مقرر است در آینده هیئت منصفه مطبوعات علاوه بر جرائم مطبوعاتی، در جرائم سیاسی هم حضور داشته باشند و این موضوع تحولی نو در نحوه فعالیت هیئت منصفه است و این هیئت بازوی مشورتی خوبی برای دادگاه ها در رسیدگی به جرائم هستند.

دادستان مرکز استان قزوین بیان کرد: اعضای هیئت منصفه مطبوعات چون برآمده از بین اقشار مختلف جامعه هستند به نوعی نماینده مردم محسوب می شوند و این موضوع می بایست در چارچوب قانون و اختیارات انجام شود.

قاسمی در ادامه تاکید کرد: در پرونده هایی که هیئت منصفه مطبوعات حضور دارند، تنش های کمتری را شاهدیم زیرا در مواردی که پرونده با حضور این هیئت و به صورت عل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیئت منصفه مطبوعات در امر پیشگیری باید کمک کار دستگاه قضایی باشد

هیئت منصفه مطبوعات در امر پیشگیری باید کمک کار دستگاه قضایی باشد