مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 آذر 1398 ساعت 09:052019-12-07پزشكي

افزایش روند ابتلا به ایدز در زنان


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: آموزش گروه های مختلف جامعه و رویکرد اموزش جامعه محور با تاکید بر اصل خود مراقبتی می تواند در پیشگیری و کنترل همه گیری ایدز تاثیر به سزایی داشته باشد.

- ایسنا/کرمان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: آموزش گروه های مختلف جامعه و رویکرد اموزش جامعه محور با تاکید بر اصل خود مراقبتی می تواند در پیشگیری و کنترل همه گیری ایدز تاثیر به سزایی داشته باشد.

دکتر سید وحید احمدی طباطبایی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بیماری ایدز نیازمند اطلاع رسانی بیشتر، پیشگیری و نگاه علمی جهت کنترل بیماری است گفت: از آغاز همه گیری HIV حدود 40 سال می گذرد و خوشبختانه در این مدت موفقیت های زیادی در کنترل و درمان آن به دست آمده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر چه درمان های موجود ویروس را در بدن به طور کامل از بین نمی برد، اما با توقف تکثیر ویروس، بیماری را تحت کنترل در می آورد و از مرگ و میر و عوارض بیماری به شدت می کاهد و انتقال بیماری را به صفر می رساند گفت: آمارها حاکی از ان است، با وجود اینکه موارد ابتلا به HIV در بسیاری از کشورها کاهش یافته است، اما متاسفانه در 50 کشور شاهد افزایش موارد ابتلا به آن بیماری بوده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش روند ابتلا به ایدز در زنان

افزایش روند ابتلا به ایدز در زنان