مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 آذر 1398 ساعت 08:502019-12-07سياسي

دعوت رییس اسکودا از حقوقدانان برای نامزدی در انتخابات مجلس


رییس اتحادیه کانون های وکلای دادگستری کشور از جامعه وکلا در خواست کرد تا در انتخابات مجلس، نامزد شوند و حضوری فعال داشته باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس، مرتضی شهبازی نیا رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری (اسکودا) با دعوت از وکلا و حقوقدانان برای ثبت نام در انتخابات مجلس در صفحه شخصی خود نوشت: تنها راه توسعه پایدار یک کشور، استقرار حاکمیت قانون است.

حاکمیت قانون به عناصری نیاز دارد که مهمترین آنها عبارتند از پارلمان قوی، قضات مستقل و متخصص، رسانه آزاد و کانون وکلای مستقل.

وکلا فقط وظیفه حرفه ای و صنفی در مقابل موکل ندارند، بلکه با همبستگی با قضات و سایر حقوقدانان، در مقابل جامعه و آحاد مردم هم مسئولیت اجتماعی دارند، مسئولیتی که جلوه بارز آن تلاش برای حاکمیت قانون است.

از همه وکلا، قضات و حقوقدانان ارجمندی که مجال و موقعیت مناسب در یک حوزه انتخابیه دارند، تقاضا می کنم که در ایام باقی مانده، داوطلب نمایندگی مجلس شوند.

رییس اسکودا همچنین یکی از بهترین راه ها برای رفع مشکلات و اصلاح امور را شرکت در انتخابات دانسته و اعلام کرده است: با همه حرف و حدیث هایی که ممکن است درباره انتخابات زده شود معتقدم نقش انتخابات برای ارائه مردم سالاری در کشور دارای اهمیت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دعوت رییس اسکودا از حقوقدانان برای نامزدی در انتخابات مجلس

دعوت رییس اسکودا از حقوقدانان برای نامزدی در انتخابات مجلس