مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 آذر 1398 ساعت 08:452019-12-07بين الملل

ریابکوف: پروژه مدرنیزه کردن «فردو» به طور کامل انجام خواهد شد


معاون وزیر خارجه روسیه درباره تعلیق اقدامات شرکت «روس اتم» در تاسیسات اتمی فردو تاکید کرد که مسکو این پروژه را به طور کامل اجرا خواهد کرد، اما نیاز به زمان برای ارزیابی شرایط جدید است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سرگیی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه جمعه شب اعلام کرد که مسکو پروژه مدرنیزه کردن تاسیسات هسته ای فردو در ایران را تکمیل خواهد کرد.

  روز پنج شنبه شرکت روسی مجری طرح تبدیل مرکز فردو به محلی برای تولید ایزوتوپ های پایدار اعلام کرد با توجه به آغاز غنی سازی اورانیوم در این مرکز، پروژه تولید ایزوتوپ به حالت تعلیق درآمده است.

شرکت روس اتم روسیه با بیان اینکه با آغاز غنی سازی اورانیوم در مرکز فردو امکان تولید رادیو ایزوتوپ های پایدار وجود ندارد، گفته پروژه تبدیل کاربری این مرکز به حالت تعلیق درآمده است.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، ریابکوف در واکنش به این موضوع گفت: ما پروژه را رها نکردیم و در حال مذاکره در این زمینه هستینم.

(پروژه) به طور کامل اجرا خواهد شد.

وی متذکر شد که روسیه فقط زمان می خواهد تا به مقتضیات جدید شامل تزریق گاز به سانتریفیوژها و تحمیل تحریمهای تازه واشنگتن علیه این تاسیسات از روز 15 دسامبر واکنش نشان دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریابکوف: پروژه مدرنیزه کردن «فردو» به طور کامل انجام خواهد شد

ریابکوف: پروژه مدرنیزه کردن «فردو» به طور کامل انجام خواهد شد