مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 آذر 1398 ساعت 08:302019-12-07فرهنگي

اقتباسی آزاد از «آنتیگون» در مشهد به روی صحنه می رود  


  کارگردان نمایش «حادثه در نوسا» گفت: این نمایش در واقع اقتباسی آزاد و مستقل از نمایش نامه «آنتیگون»، اثر «سوفوکل» است.

- ایسنا/خراسان رضوی   کارگردان نمایش حادثه در نوسا گفت: این نمایش در واقع اقتباسی آزاد و مستقل از نمایش نامه آنتیگون ، اثر سوفوکل است.

دانوش یزدان پناه در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص اجرای نمایش خود با عنوان حادثه در نوسا به نویسندگی احسان روحی، اظهار کرد: نمایش نامه حاضر، در واقع اقتباسی آزاد از نمایش نامه آنتیگون اثر سوفوکل بوده و در ژانر تراژدی- موزیکال ساخته و پرداخته شده است.

وی در خصوص اقتباس این نمایش نامه تصریح کرد: کرئون که پس از مرگ ادیپ به فرمان روایی شهر تبس می رسد، حکومت را در دست می گیرد و اتفاقاتی رخ می دهد و این اتفاقات در واقع پس از داستان اصلی نمایش نامه سوفوکل است که احسان روحی این داستان را ساخته و پرداخته و به قدرت رسیدن کرئون، این که چگونه زمام امور را در دست می گیرد و دیگر اتفاقات و روابطی که بین آدم های موجود در داستان جریان دارد، از نگاهی دیگر مورد توجه قرار گرفته است.

این کارگردان تئاتر عنوان کرد: نوع نگاه، نگاه مدرن و جذابی است؛ از این جهت که یک داستان کلاسیک از دریچه و منظر دیگر مورد توجه قرار گرفته و در آن نه تنها به آن داستان، که به اتفاقات بعد از واقعه اصلی داستان آنتیگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتباسی آزاد از «آنتیگون» در مشهد به روی صحنه می رود  

اقتباسی آزاد از «آنتیگون» در مشهد به روی صحنه می رود