مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 آذر 1398 ساعت 13:302019-12-05اقتصادي

تخلف بیش از یک و نیم میلیارد دلاری وزارت نفت


دادستان دیوان محاسبات از تخلف بیش از یک میلیارد و 612 میلیون دلاری وزارت نفت در واریز نکردن درآمد های صادراتی این وزارتخانه به صندوق توسعه ملی در سال های 89 تا 93 خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، فیاض شجاعی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، دادستان دیوان محاسبات از تخلف بیش از یک میلیارد و 612 میلیون دلاری وزارت نفت در واریز نکردن درآمد های صادراتی این وزارتخانه به صندوق توسعه ملی در سال های 89 تا 93 خبر داد.

وی این درآمد ها را ناشی از سوخت رسانی به کشتی های خارجی (بنکرینگ) دانست و افزود: این درآمد ها از محل ارائه خدمات به شناور های خارجی در خلیج فارس و دریای عمان است؛ هرچند، میزان درآمد های ما در این زمینه از کشور های همسایه که سواحل و امکانات بسیار کمتری دارند کمتر است که جای تاسف دارد.

شجاعی تاکید کرد: متولیان امر باید در این زمینه بیشتر فعالیت کنند، زیرا در وضع تحریمی، کمک بسیاری برای ماست، اما کشور هایی مانند امارات که نه از نظر توانایی تولید نفت و نه از نظر سواحل اصلا قابل قیاس با ما نیستند، شاید ده برابر ما از محل بنکرینگ درآمد دارند.

شجاعی گفت: این پرونده از سال 89 مطرح و دعوا از جایی آغاز شد که دیوان محاسبات این درآمد ها را از مصادیق درآمد های صادراتی تلقی می کرد و به تبع آن، قائل بود که سهم 20 درصدی صندوق ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخلف بیش از یک و نیم میلیارد دلاری وزارت نفت

تخلف بیش از یک و نیم میلیارد دلاری وزارت نفت