مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 آذر 1398 ساعت 05:102019-12-03فرهنگي

تأملی درباره نسبت اثر هنری با واقعیت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نسبت اثر هنر با واقعیت موضوعی است که بسیاری از نظریه پردازان هنر درباره آن سخن گفته اند و شاید پرسش از این نسبت، - سعید فلاح فر منتقد هنری معتقد است عدم شباهت در کلیات و جزییات آثار هنری، یکسره به معنای غیرواقعی بودن اثر در چشم مخاطب نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نسبت اثر هنر با واقعیت موضوعی است که بسیاری از نظریه پردازان هنر درباره آن سخن گفته اند و شاید پرسش از این نسبت، قدمتی به اندازه فلسفه یا حتی پیش­تر از آن داشته باشد.

سعید فلاح فر هنرمند و منتقد هنری در قالب یادداشتی با عنوان نسبت اثر هنری با واقعیت چیست؟ ، به این موضوع پرداخته که متن این یادداشت را در ادامه می خوانید.

در طول تاریخ هنر و در مجامع مختلف همواره جدال ریشه داری در موضوع؛ نسبت هنر و هنرمندان با واقعیت و حقیقت هستی وجود داشته و دارد.

هر گروهی هم در اصالت و صداقت ادعای گروه های دیگر با تردید سخن گفته است.

آیا می توان نقطه مشترکی در میان این نظریات پیدا کرد؟ و چرا این موضوع می تواند در درک بهتر هنر و آثار هنری کارآمد باشد؟اگر بخواهیم با تکه ای گچ مدرسه و روی تخته سیاه نقطه سیاهی را به دانش آموزان نشان دهیم، چه می کنیم؟ آیا همه سطح تخته را با گچ، سفید می کنیم و فقط نقطه ای را سیاه باقی می گذاریم یا با ضربه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأملی درباره نسبت اثر هنری با واقعیت

تأملی درباره نسبت اثر هنری با واقعیت