مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 آذر 1398 ساعت 15:252019-12-02سياسي

نقدهای سه کارشناس بر طرح بانکداری جمهوری اسلامی


حل نشدن مشکل صورتی سازی عقود، اشکالات ساختار شورای فقهی بانک مرکزی، قدرت و اختیارات زیاد رییس کل بانک مرکزی، نقش کمرنگ فقیهان در ترکیب شورای فقهی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، نشست بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی با حضور حجت الاسلام غلامعلی معصومی نیا استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه خوارزمی و حجت الاسلام جواد عبادی برگزار نشد.

حجت الاسلام غلامعلی معصومی نیا در این نشست با بیان اینکه اشکالات نظام بانکی در حال حاضر به دو دسته اشکالات مبنایی و ساختاری و اشکالات روبنایی تقسیم می شود، اظهارداشت: متاسفانه این طرح نه تنها در حل اشکالات ساختاری حرفی برای گفتن ندارد بلکه در حل مشکلات بنایی نیز ناتوان است.

وی افزود: از جمله اشکالات ساختاری مساله خلق پول بانکی است که به فرموده مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی حرام بوده زیرا مصداق اکل مال به باطل، ضرر و زیان به جامعه است و در مجموع بی شباهت به یک نوع کلاهبرداری نمی باشد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: با این وجود این طرح تنها در ماده 57 خلق پول بانکی (ایجاد اعتبار) خارج از ضوابط اعلامی بانک مرکزی، یا برای مصارفی غیر از موارد تجویزشده توسط بانک مرکزی، تنها به ذکر ممنوع و مشمول مجازات های تبصره (2) ماده (62) کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقدهای سه کارشناس بر طرح بانکداری جمهوری اسلامی

نقدهای سه کارشناس بر طرح بانکداری جمهوری اسلامی