مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 آذر 1398 ساعت 07:002019-12-02پزشكي

سلول های ایمنی چگونه از خود در برابر تومور سرطانی محافظت می کنند؟


پژوهشگران حوزه سرطان در مطالعه اخیرشان دریافته اند که چگونه سلول های ایمنی بدن از خودشان در برابر کشته شدن جلوگیری می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گیزمگ، پژوهشگران مرکز سرطان پیتر مک کالوم (Peter MacCallum Cancer Centre) استرالیا اخیرا با همکاری پژوهشگران کالج دانشگاهی لندن (UCL) دریافته اند سیستم ایمنی بدن انسان بسیار از خودشان در برابر تومورهای سرطانی محافظت می کنند.

پژوهشگران اظهار کرده اند ما باید از سیستم ایمنی بدن خود تشکر کنیم، زیرا آنها همیشه هوشیار هستند تا از ما در برابر سرطان و عفونت ها محافظت کنند.

اما دقیقاً اینکه چگونه سلول های ایمنی بدن هنگام حمله مهاجمان از خود محافظت می کنند موضوعی است که پژوهشگران طی این مطالعه به بررسی آن پرداخته اند.

محققان اکنون دریافته اند که سلول های ایمنی یک محافظ محکم در اطراف خود ایجاد می کنند و این موضوع سبب می شود تا تومورهای سرطانی نتوانند وارد آنها شوند.

این کشف می تواند به توسعه درمان های جدید سرطان منجر شود.

لنفوسیت های تی کشنده(CTLs) نوعی سلول ایمنی است که سلول هایی را که سرطانی، آلوده یا آسیب دیده هستند مورد هدف قرار می دهد.

آنها پس از چسبیدن به هدف، از پروتیینی به نام پرفورین (perforin) استفاده می کنند که این پروتیین لنفوسیت های تی کشنده را به غشای خارجی سلول هدایت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلول های ایمنی چگونه از خود در برابر تومور سرطانی محافظت می کنند؟

سلول های ایمنی چگونه از خود در برابر تومور سرطانی محافظت می کنند؟