مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 آذر 1398 ساعت 11:202019-12-01اجتماعي

قله های سرسخت کرمانشاه برای صعودهای زمستانی کدامند؟


یک مربی کوهنوردی بیستون، شاهو و قله قته چرمی پرآو را سخت ترین کوه های کرمانشاه برای صعودهای زمستان اعلام کرد.

- ایسنا/کرمانشاه یک مربی کوهنوردی بیستون، شاهو و قله قته چرمی پرآو را سخت ترین کوه های کرمانشاه برای صعودهای زمستان اعلام کرد.

بهرام حسینی در گفت وگو با ایسنا، بابیان اینکه معمولا علاقمندان به کوه به سه گروه کوه رو، کوه پیما و کوهنورد تقسیم می شوند، عنوان کرد: کوه روها افرادی هستد که هیچ آموزشی برای صعود به کوه ندیده اند و تنها به صرف اینکه به کوه علاقه دارند و یا اینکه ورزشکار هستند، روزهای تعطیل را به کوه می روند.

وی به همجواری شهر کرمانشاه با کوه تاق بستان و شاهو اشاره کرد و افزود: وجود این کوه ها باعث شده تا آمار کوه روها در کرمانشاه بسیار بالا باشد.

این مربی کوهنوردی تصریح کرد: آمار بالای کوه روها در کرمانشاه باعث شده متاسفانه 90 درصد از حوادثی که در کوهستان داریم، مربوط به همین افراد باشد.

وی اظهار کرد: افرادی هم که جزو گروه کوه پیما هستند، هرچند برای رفتن به کوه آموزش هایی را دیده اند، اما زمانی که به کوه صعود می کنند، بویژه در فصل زمستان نباید بدون همراهی مربی و راهنما باشند.

حسینی با تاکید بر اینکه افراد کوهنورد برای صعود به کوه آموزش های تخصصی زیادی دیده اند، عنوان کرد: باتوجه به اینکه در فصل زمستان مخاطرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قله های سرسخت کرمانشاه برای صعودهای زمستانی کدامند؟

قله های سرسخت کرمانشاه برای صعودهای زمستانی کدامند؟