مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 آذر 1398 ساعت 14:552019-11-29بين الملل

سفیر نروژ: به همراه فنلاند، سوئد، دانمارک، هلند و بلژیک به اینستکس می پیوندیم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، لارس نوردروم سفیر نروژ در تهران امروز (جمعه) در توییتی اعلام کرد که نروژ به همراه سوئد، دانمارک، فنلاند، - سفیر نروژ در تهران گفت که کشورش به همراه سوئد، دانمارک، فنلاند، بلژیک و هلند به سازوکار مالی اینستکس می پیوندد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، لارس نوردروم سفیر نروژ در تهران امروز (جمعه) در توییتی اعلام کرد که نروژ به همراه سوئد، دانمارک، فنلاند، بلژیک و هلند به سازوکار مالی اینستکس و سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس (بنیانگذار این سازوکار) برای تسهیل تجارت با ایران و کمک به حفظ برجام خواهد پیوست.

لازم به ذکر است وزارت خارجه فنلاند نیز امروز (جمعه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که فنلاند، دانمارک، بلژیک، هلند، نروژ و سوئد قرار است به ساز و کار مالی اتحادیه اروپا با ایران بپیوندند.

در این بیانیه آمده است؛ در پرتو ادامه حمایت کشور های اروپایی از توافق هسته ای و تلاش های جاری برای اجرای بخش اقتصادی آن و تسهیل تجارت قانونی بین اتحادیه اروپا و ایران، ما اکنون در فرآیند سهامدار شدن در سازو کار مالی (اینستکس) هستیم.

اینستکس یا ساحات همان ابزار پشتیبان مبادلات تجاری است که 11 بهمن 97 توسط سه عضو اروپایی برجام رسما ثبت و نهاد متناظر ایرانی آن نیز دوم اردیبهشت امسال در تهران به ثبت رس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر نروژ: به همراه فنلاند، سوئد، دانمارک، هلند و بلژیک به اینستکس می پیوندیم

سفیر نروژ: به همراه فنلاند، سوئد، دانمارک، هلند و بلژیک به اینستکس می پیوندیم