مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 آذر 1398 ساعت 11:352019-11-29بين الملل

هشدار دانمارک درباره بازی قدرت آمریکا، روسیه و چین در شمالگان


سازمان اطلاعات دانمارک در ارزیابی سالیانه خود هشدار داده است که رقابت چین، آمریکا و روسیه در قطب شمال باعث افزایش سطح تهدید و تنش در این منطقه خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، سازمان اطلاعات دفاعی دانمارک روز جمعه درباره افزایش رقابت و بازی قدرت روسیه، چین و آمریکا در قطب شمال هشدار داد و تاکید کرد که این شرایط باعث افزایش تنشها در این مطنقه خواهد شد.

  سازمان اطلاعات دفاعی دانمارک در ارزیابی خطر سالانه خود با بیان این موضوع گفته است، یک بازی قدرت بزرگ بین آمریکا، روسیه و چین در قطب شمال در حال شکل گیری است که در نهایت باعث افزایش سطح تنش در این ناحیه خواهد شد.

اخیرا روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داده بود که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا برای خریدن جزایر گرینلند در قطب شمال ابزار تمایل کرده است، تصمیمی که با مخالفت قاطع پادشاهی دانمارک مواجه شد و وزیر خارجه این کشور قویا اعلام کرد که گرینلند فروشی نیست.

  گرینلند بزرگترین جزیره کره زمین در آب های اقیانوس منجمد شمالی و منطقه ای خودگردان تحت قیمومیت کشور دانمارک است و 21666 کیلومتر  مساحت و 55 هزار و 877 نفر جمعیت دارد.

دولت روسیه نیز در سال 1394 طی نامه ای به سازمان ملل متحد درخواست رسمی برای گسترش فلات قاره خود در منطقه قطب شمال را ارائه ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار دانمارک درباره بازی قدرت آمریکا، روسیه و چین در شمالگان

هشدار دانمارک درباره بازی قدرت آمریکا، روسیه و چین در شمالگان