مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 آذر 1398 ساعت 23:052019-11-25سياسي

«جوکر» تا مرز ضدسرمایه داری رفته است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، جوکر روایت تلخی است از وضعیت انسانی که اتوپیای غرب و سرمایه داری (کاپیتالیسم) آن را وعده داده بود ولی محقق نشد.

- فیلم جوکر با ساختاری جذاب و قوی توانسته است نتایج زندگی در عصر سرمایه داری را به تصویر بکشد، ولی افسوس که ضد ساختار و نظام زراندوزی نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو ، جوکر روایت تلخی است از وضعیت انسانی که اتوپیای غرب و سرمایه داری (کاپیتالیسم) آن را وعده داده بود ولی محقق نشد.

انسان هایی که در بی معنایی خویش سرگردان اند و نمی توانند از دوران سیاهی که نظام سلطه و ثروت برای آنان رقم زده است بیرون بیایند.

جوکر همان نقابی است که بر رخ انسان معاصر نهاده شده اما نه برای پوشش و مخفی کردن یک حقیقت بلکه صورت دلقک همان تصویر احمقانه الکی خوش و خندان است که آرتور در فیلم می گوید: مادرم همیشه به من می گفت که لبخند بزن و شبیه افرادی باش که خوشبخت هستند.

خوشبختی و زندگی خوب و سرخوش آرزوی بشر مادی امروزی است که رسیدن به آن را اصل آمال و آرزوهای خود می داند و برای رسیدن به آن بیشتر از آنکه تلاش کند حسرت می خورد.

این حسرت همان دردی است که مردم شهر را آزار می دهد خصوصا زمانی که فاصله ها را می بینند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«جوکر» تا مرز ضدسرمایه داری رفته است

«جوکر» تا مرز ضدسرمایه داری رفته است