مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 آذر 1398 ساعت 08:252019-11-24دانش

ساخت دستگهای پیشرفته در حوزه نوروفوتونیک توسط محققان کشور


8 طرح پژوهشی طراحی و ساخت تجهیزات و سیستم ها در حوزه «نوروفوتونیک» در دانشگاه شهید بهشتی در حال اجرا است.

- عضو گروه پیشران نوروفوتونیک گفت: 8 طرح پژوهشی طراحی و ساخت تجهیزات و سیستم ها در حوزه نوروفوتونیک در دانشگاه شهید بهشتی در حال اجرا است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، دکتر حمید لطیفی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و عضو گروه پیشران نوروفوتونیک این دانشگاه گفت: برای تصویر برداری از مغز و انجام مطالعات دقیق تر نسبت به عملکرد این بخش حیاتی بدن ، طراحی و ساخت دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته درحوزه نوروفوتونیک توسط متخصصان و محققان در پژوهشکده لیزر و پلاسما با همکاری مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درحال انجام است.

وی با بیان اینکه تجهیزات و سیستم های طراحی شده در اجرای این طرح ها تاکنون با 70 تا 95 درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله صنعتی سازی قرار دارد، گفت: این تجهیزات در امر کنترل سیستم های عصبی، مطالعات رفتاری، تحریک نوری در حوزه های علوم اعصاب پایه دارای کاربرد تحقیقاتی است .

مدیر گروه پیشران نوروفوتونیک افزود: مطالعات طراحی و ساخت این تجهیزات با مشارکت تیم های تحقیقاتی مرکب از اساتید، محققان ، پژوهشگران و متخصصان حوزه های مختلف از سه سال قبل آغاز شده و درحال حاضر در مراحل پایانی قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت دستگهای پیشرفته در حوزه نوروفوتونیک توسط محققان کشور

ساخت دستگهای پیشرفته در حوزه نوروفوتونیک توسط محققان کشور