مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 آذر 1398 ساعت 21:402019-11-22اقتصادي

واکسیناسیون بیش از 68 هزار راس دام سنگین علیه تب برفکی در کردستان


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کردستان از پایان عملیات واکسیناسیون فاز 2 تب برفکی گاو و گوساله در این استان خبر داد.

- ناصر مخدوم در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: از اول آبان ماه سال جاری که واکسیناسیون فاز 2 علیه بیماری تب برفکی در دام سنگین همزمان در سراسر استان آغاز و تا 27 آبان ادامه داشت، اکیپ های عملیاتی با مراجعه به 723 واحد اپیدمیولوژیک، تعداد 68 هزار و 174 راس گاو و گوساله را در مقابل این بیماری خطرناک ایمن سازی کردند.

وی افزود: در این فاز از عملیات که با بهره گیری از 100 نفر واکسیناتور در قالب 42 اکیپ عملیاتی از 25 مرکز عمدتا غیر دولتی و با اولویت دامداری های صنعتی، نیمه صنعتی، مناطق پُرخطر شامل کانون های سال های قبل و شعاع آنها و همچنین روستاهای دارای جمعیت بالای دام سنگین و روستاهای دارای تردد زیاد دام، علی رغم پیش بینی تعهدات واکسیناسیون 58 هزار راس، توانسته با انجام 117 درصد از تعهدات پیش بینی شده را  بصورت کاملا رایگان و با استفاده از واکسن های با کیفیت واراداتی پنتا والان با موفقیت به پایان برساند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کردستان تصریح کرد: این اداره کل در راستای نظارت بر عملیات مایه کوبی یادشده با تشکیل 8 اکیپ، بر روند انجام صحیح واکسیناسیون براساس دستورالعمل های صادره نظارت می کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون بیش از 68 هزار راس دام سنگین علیه تب برفکی در کردستان

واکسیناسیون بیش از 68 هزار راس دام سنگین علیه تب برفکی در کردستان