مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 آذر 1398 ساعت 08:202019-11-22اقتصادي

بازتوزیع عادلانه درآمدهای کشور با اصلاح قیمت بنزین


طرح اصلاح قیمت بنزین که در طی 40 سال گذشته به صورت خفیف صورت گرفته بود، این بار به منظور بازتوزیع درآمدهای کشور در بین اقشار مختلف جامعه و دهک های تعریف شده اقتصادی به صورت عادلانه کلید خورده است.

- ایسنا/یزد فرماندار ابرکوه گفت: طرح اصلاح قیمت بنزین که در طی 40 سال گذشته به صورت خفیف صورت گرفته بود، این بار به منظور بازتوزیع درآمدهای کشور در بین اقشار مختلف جامعه و دهک های تعریف شده اقتصادی به صورت عادلانه کلید خورده است.

محمد کاظمی نسب در گفت وگو با خبرنگار ایسنا یکی از وظایف ذاتی دولت ها را توزیع و بازتوزیع درآمدهای کشور به نحو عادلانه بین دهک های مختلف درآمدی خواند و اظهار کرد: در حال حاضر در ایران متناسب با توان اقتصادی اقشار مختلف از کمترین میزان تا بالاترین میزان درآمد، 10 دهک اقتصادی تعریف شده است.

وی تصریح کرد: یکی از راهکارهای اجرای عملیات فوق، پرداخت یارانه است که به صورت مستقیم(یارانه نقدی ماهانه) و پنهان (یارانه حامل های انرژی) به ملت ایران پرداخت می شود.

وی عدد یارانه پنهان که سالانه به مردم پرداخت می شود را 980 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر این مبلغ به صورت غیرعادلانه و ناکارآمد توزیع می شود، بدین ترتیب که افراد متمکن و ثروتمند در دهک های بالایی به میزان بیشتری از آن نسبت به افراد دهک های پای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازتوزیع عادلانه درآمدهای کشور با اصلاح قیمت بنزین

بازتوزیع عادلانه درآمدهای کشور با اصلاح قیمت بنزین