مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 آذر 1398 ساعت 05:552019-11-22ورزشي

دوومیدانی معلولان، شماره یک ورزش لرستان


سال 1948 میلادی شخصی به اسم گاتمن با حضور 16 نفر رقابتی در انگلستان برای معلولان برگزار کرد و سال 1960 نخستین دوره پارالمپیک به طور رسمی در رم برگزار شد.

- ایسنا/لرستان سال 1948 میلادی شخصی به اسم گاتمن با حضور 16 نفر رقابتی در انگلستان برای معلولان برگزار کرد و سال 1960 نخستین دوره پارالمپیک به طور رسمی در رم برگزار شد.

کاروان ایران سال 1988 در سئول برای نخستین بار در پارالمپیک شرکت کرد و همان دوره مرحوم جهانبخش پاخیرزن در رشته اسلالوم به عنوان اولین لرستانی در این رقابت ها حضور یافت.

یک سال پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، فدراسیون جانبازان و معلولین در کشورمان تشکیل شد و اوایل دهه 60 هیات لرستان نیز فعالیت خودش را آغاز کرد.

در یک دهه اخیر ورزشکاران این هیات افتخارات زیادی در رقابت های جهانی، پارالمپیک و پاراآسیایی کسب کرده اند.

در پارالمپیک 2000 سیدنی محمدرضا رحیمی و رضا پیدایش به عنوان نخستین لرستانی به همراه تیم ملی والیبال نشسته صاحب مدال طلا شدند و در پارالمپیک 2012 لندن در بخش انفرادی؛ محسن کاییدی با یک طلا و نقره، کامران شکری سالاری با عنوان نایب قهرمانی و فرزاد سپهوند با نشان برنز به عنوان اولین لرستانی ها در مواد پرتابی دوومیدانی مدال کسب کردند و 23 درصد مدال های کاروان کشورمان سهم لرستان بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوومیدانی معلولان، شماره یک ورزش لرستان

دوومیدانی معلولان، شماره یک ورزش لرستان