مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آبان 1398 ساعت 10:562019-11-21اقتصادي

افزایش 71 درصدی صادرات صنایع دستی از استان اصفهان


ارزش صادرات صنایع دستی از اصفهان پس از انتخاب این شهر به عنوان دومین شهر جهانی صنایع دستی 71 درصد رشد داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به افزایش ارزش صادرات صنایع دستی استان از 710 هزار دلار به 50 میلیون ریال در چهار سال گذشته گفت: این موضوع نشان دهنده رشدی معادل 71درصد در حوزه صادرات صنایع دستی به ویژه در حوزه بازاریابی و صادرات الکترونیک است.

فریدون اللهیاری انتخاب اصفهان به عنوان دومین شهر جامع صنایع دستی جهان در سال 94 و انتخاب این شهر به عنوان صد و شانزدهمین شهر خلاق جهان از منظر صنایع دستی در سال 95 را از علل این افزایش بیان کرد.

وی افزود: توسعه هم افزایی بین بخش دولتی و بخش خصوصی و شکسته شدن مرزهای بخش خصوصی و دولتی با تشکیل شورای گفتگو بین میراث فرهنگی استان و هنرمندان تولیدکننده صنایع دستی از جمله عوامل توسعه کمی و کیفی تولید و عرضه صنایع دستی در چهار سال گذشته در استان اصفهان بوده است.

اللهیاری گفت: تغییرات کمی و کیفی در حوزه صنایع دستی در چهار سال اخیر در حوزه هایی همچون آموزش، توسعه و ترویج و حمایت از تولید و بازرگانی و صادرات بوده به گونه ای که برگزاری کلاس های آموزشی در سه سطح مقدماتی، نیمه پیشرفته و پیشرفته در این راستا بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 71 درصدی صادرات صنایع دستی از استان اصفهان

افزایش 71 درصدی صادرات صنایع دستی از استان اصفهان