مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آبان 1398 ساعت 09:052019-11-21سياسي

ترویج گفتمان وحدت در جامعه ضروری است


مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: گفتمان وحدت را باید به عنوان یک ضرورت دینی و اسلامی در فضایی صمیمانه و به دور از تعصب دنبال کنیم و سوءتفاهم ها را در مسائل فقهی، - حدیثی و کلامی از بین ببریم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، حجت الاسلام حسن منتظری پیش از ظهر امروز در همایش وحدت در کامیاران بر ضرورت وحدت جهان اسلام تاکید کرد و با اشاره به آیات  قرآن کریم در این خصوص، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم به خاطر سنگین بودن موضوع و اهمیتی که وحدت دارد به مومنین هشدار می دهد و خطاب به آنها می فرماید که تقوا را رعایت کنید و حق تقوا و پرهیزگاری را ادا و توجه داشته باشید که راه پیروزی شما چنگ زدن به ریسمان الهی است.

وی خاطرنشان کرد: مسئله وحدت، مسئله بسیار مهمی است که از زمان های گذشته در میان مسلمانان، متفکرین اسلامی و علمای فریقین جاری بوده به گونه ای که در طول تاریخ علمای بسیار زیادی از شافعی ها و حنفی ها در مکتب شخصیت های مانند شیخ طوسی و شیخ مفید در بغداد شرکت می کردند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: این می تواند سیره ای برای زمان ما باشد که گفتمان وحدت را به عنوان یک ضرورت دینی و اسلامی در فضایی صمیمانه و به دور از تعصب دنبال کنیم، سو تفاهم ها را در مسائل فقهی، حدیثی و کلامی از بین ببریم و زمینه وحدت واقعی را ایجاد کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترویج گفتمان وحدت در جامعه ضروری است

ترویج گفتمان وحدت در جامعه ضروری است