مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آبان 1398 ساعت 12:352019-11-20دانش

مشاهده رقص منحصربفرد قمرهای نپتون برای اولین بار


اخترشناسان ناسا به تازگی با دقت روی دو قمر از 14 قمر داخلی سیاره نپتون به حرکت آنها در مدارهای عجیبی برخورده اند که برای اولین بار در تاریخ مشاهده می شود.

- مشاهده "رقص منحصربفرد" قمرهای نپتون برای اولین بار اخترشناسان ناسا به تازگی با دقت روی دو قمر از 14 قمر داخلی سیاره "نپتون" به حرکت آنها در مدارهای عجیبی برخورده اند که برای اولین بار در تاریخ مشاهده می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گیزمگ، گروهی از دانشمندان به سرپرستی مارینا برزوویچ در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا کشف کرده اند که دو قمر درونی نپتون در مدارهایی موسوم به رقص اجتناب که تاکنون هرگز مشابه آن دیده نشده است، به دور نپتون می گردند که مانع از برخورد آنها با یکدیگر می شود.

قمرهای کوچک نایاد (Naiad) و تالاسا (Thalassa) مرتباً در فاصله 3540 کیلومتری از کنار هم می گذرند، اما مدار آنها به گونه ای تغییر می کند که پایدار و بدون برخورد می مانند.

اگر کتاب های علوم دوران مدرسه را مرور کنید، مدارهای اجرام فضایی بسیار ساده به نظر می رسند.

کره ماه در یک مدار که کم و بیش شبیه به یک دایره است به دور زمین می چرخد​​، کره زمین نیز مانند سیاره های دیگر در چنین مداری به دور خورشید می چرخد و این تنها دنباله دارها هستند که مدار بیضوی طولانی دارند که از خارج از منظومه شمسی تا داخل آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده رقص منحصربفرد قمرهای نپتون برای اولین بار

مشاهده رقص منحصربفرد قمرهای نپتون برای اولین بار