مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آبان 1398 ساعت 09:002019-11-20اقتصادي

توصیه های کارشناسی به کشاورزان در پی کاهش دما


کارشناسان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی براساس اطلاعیه هواشناسی مبنی بر بارش باران و وقوع کاهش دما، توصیه هایی را به کشاورزان اعلام کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان گفت: کشاورزان محصولاتی از جمله زرشک، زعفران، کینوا، چغندرقند و پنبه که به رشد کافی رسیدند را در اسرع وقت برداشت کنند و به مکان های مناسب انتقال دهند.

حسینی تأکید کرد: کشاورزانی که قصد کشت دیم محصولاتی از جمله گندم، جو و حبوبات را دارند، پس از سپری شدن یخبندان نسبت به کشت این محصولات اقدام کنند.

وی افزود: هدایت رواناب ها به سمت مزارع و باغات به منظور جلوگیری از هدرفت آب و بازدید از بندهای خاکی و در صورت نیاز مرمت آنها برای ذخیره سازی آب و مهیا شدن شرایط کشت دیم از دیگر توصیه های مورد تأکید به کشاورزان است.

حسینی گفت: گلخانه داران در اسرع وقت نسبت به تأمین سوخت مورد نیاز گلخانه ها و بازدید از سازه ها اقدام کنند.

وی مصرف کودپتاسه با استفاده از کودآبیاری به منظور افزایش مقاومت گیاهی در مقابل تنش های سرمایی، پرهیز از مصرف کودهای ازته و محلول پاشی، به تعویق انداختن آبیاری، روشن کردن آتش در حاشیه مزارع و ایجاد دود در مزارع را از راهکارهای کاهش خسارت های احتمالی یخبندان عنوان کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های کارشناسی به کشاورزان در پی کاهش دما

توصیه های کارشناسی به کشاورزان در پی کاهش دما