مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آبان 1398 ساعت 09:002019-11-20اقتصادي

اقتصاد شایسته با توسعه تعاونی ها ایجاد می شود


رییس خانه تعاونگران آذربایجان شرقی با بیان این که اقتصاد شایسته با توسعه تعاونی ها ایجاد می شود، افزود: تقویت این بخش از ضروریات جامعه بوده و مهمترین هدف و رویکرد در تدوین و گسترش تعاونی ها، - توانمندسازی اقشار کم درآمد جامعه است.

خرم ادیب نیا در کرسی تعاون و کارآفرینی در محل پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی جهاد دانشگاهی با بیان این که ایران در رتبه 30 تولید ناخالصی داخلی قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران حدود پنج درصد است؛ علی رغم کم بودن سهم بخش تعاون در اقتصاد حدود 100هزار تعاونی در سطح کشور ثبت شده است، درحالیکه در کشورهای دیگر با وجود زیاد بودن سهم این بخش ولی تعداد تعاونی در این حد نیست.

وی عنوان کرد: 44 میلیون نفر در کشور عضو این تعاونی ها بودند و بیش از یک میلیون و 643 هزار و 647 نفر در این بخش شاغل هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی خاطرنشان کرد: در قانون اساسی و افق 20 ساله نظام که در سال 1404 به پایان می رسد، مقرر شده تعاونی ها 25 درصد از سهم اقتصاد کشور را به دست گیرند؛ البته درحال حاضر سهم تعاونی ها در اقتصاد کشور رقم پایینی است.

وی متذکر شد: سازمان های تعاونی هم ابتدا برای مقابله با بی عدالتی اجتماعی و ناهنجاری اقتصادی و نیز به لحاظ ضرورت کاهش واسطه ها با هدف افزایش سود و درآمد تولیدکنندگان و افزایش قدرت خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتصاد شایسته با توسعه تعاونی ها ایجاد می شود

اقتصاد شایسته با توسعه تعاونی ها ایجاد می شود