مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آبان 1398 ساعت 08:402019-11-20اقتصادي

خام فروشی طلای سرخ دغدغه زعفران کاران شاهرودی


روزهای آخر آبان ، روزهای پر کار کشاورزان شاهرودی است ، بخصوص که امسال با هشدار یخبندان ، آنهایی که زعفران کاشته اند ، به سرعت در حال برداشت طلای سرخ از زمین سرد هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیمای استان سمنان ، استفاده 87 درصدی آب تولیدی سمنان در بخش کشاورزی از یک سو و کاهش منابع آبی در این استان کویری ، توجه ها را به سوی افزایش کشت محصولات کم آب بری نظیر زعفران سوق داده است .

بر اساس آمار سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ، در حدود 300 هکتار از اراضی کشاورزی این استان زعفران کشت می شود که بیشتر این سطح زیر کشت در شهرستان شاهرود است .

برداشت طلای سرخ در شاهرودامسال 150 هکتار از زمین های کشاورزی شاهرود به کشت زعفران اختصاص یافته و میانگین برداشت از آن هم چهار تن در هر هکتار است .

اسماعیل قربانیان، کارشناس زراعت جهاد کشاورزی شاهرود می گوید : در برخی از مزارع پر تراکم زعفران ، میزان برداشت به 10 کیلوگرم در هکتار هم می رسد.

قربانیان پیش بینی کرد : امسال 600 کیلوگرم زعفران در شاهرود برداشت شود.

ابر و سعد آباد ؛ روستاهای پر محصول زعفرانعلیرضا عرب یارمحمدی یکی از زعفران کاران روستای سعدآباد شاهرود است که از سال 92 کشت زعفران را در 2 هزار متر مربع از زمین های کشاورزی خود آغاز کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خام فروشی طلای سرخ دغدغه زعفران کاران شاهرودی

خام فروشی طلای سرخ دغدغه زعفران کاران شاهرودی