مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آبان 1398 ساعت 08:352019-11-20پزشكي

استانداردهای سم مهلک آرسنیک در ایران سختگیرانه است


رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به مهلک بودن سم آرسنیک، گفت: خوشبختانه استانداردهای کشور درباره سم آرسنیک سختگیرانه تر از دنیا است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علیرضا زالی، در افتتاحیه پانزدهمین همایش سراسری سم شناسی ایران اظهار کرد: رشته سم شناسی یکی از رشته هایی است که با ساختاری بین بخشی در برگیرنده طیف گوناگونی از مسائل همچون آتش نشانی، محیط زیست، تالاب ها ومسائل صنعتی در کشور است.

وی با اشاره به نیاز فعلی کشور به رشته هایی همچون سم شناسی افزود: یکی از حوزه های استراتژیک علم، رشته سم شناسی است، زیرا دامنه و گستره بهره وری آن بسیار گسترده و بین بخشی است.

زالی با اشاره به رشد علم سم شناسی در کشور و انشقاق آن در بخش های مختلف اظهار کرد: در گذشته سم شناسی به عنوان یک دیسیپلین منحصر به فرد محسوب می شد، اما امروزه شاخه های مختلفی در این رشته وجود دارد که نشان دهنده دگردیسی این رشته در کشور است.

وی تاکید کرد: شرایط فعلی نظام سلامت، مستلزم آن است که بیش از گذشته برای این رشته ظرفیت سازی شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به رشد 65 برابری مستند سازی علم سم شناسی کشور در یک بازه زمانی 22 ساله، توضیح داد: با وجود این رشد چشمگیر در مستند سازی، این دانش هنوز به نحو مقتضی مورد کاربرد قرار نگرفته است و ازین رو ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استانداردهای سم مهلک آرسنیک در ایران سختگیرانه است

استانداردهای سم مهلک آرسنیک در ایران سختگیرانه است