مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آبان 1398 ساعت 05:502019-11-20سياسي

جای تراکتورها اینجاست


به لطف رحمت الهی آن قدر کشاورزان شرق اصفهان در این مدت مشغول کشت و کار بودند که دیگر کسی از آن ها خبر نداشت و البته جای کشاورز و تراکتورش هم زمین های کشاورزی است نه کف شهر و رودخانه.

- مجله فارس پلاس اصفهان-محمدحسین کیانی: در دهه 30 و 40 اگر از پایین دست زاینده رود و گاوخونی گذر می شد، قطعا سیل ماهی گیرانی قابل مشاهده بود که معمولا هم دست پر به خانه باز می گشتند و حتی ماهی های بسیار بزرگی هم از این منطقه صید می کردند.

اما چه کسی فکرش را می کرد کمتر از 50 سال بعد منطقه ماهی گیری تبدیل به یک بیابان خشک و بی آب و علف و یا رودخانه ای به اندازه یک مادی آن هم از جریان پساب و اندک رمق زاینده رود باقی مانده شود.

جالب است بدانید جواب این سؤال پیش کشاورزان شرق اصفهان است، همان هایی که در روزهای پرآبی زاینده رود فکر آینده کردند و حق آبه زاینده رود را خریدند و از پروژه های انتقال آب به زاینده رود مالک سهم شدند.

با پراکنده شدن تخم خشکسالی در کشور، هم سهم کشاورزان پایین دست کم شد و هم سفرهایشان تا جایی که در چندسال اخیر بارها و بارها زبان به اعتراض گشودند و برای رساندن صدای حرفشان به گوش مسؤولان تا خیابان های اصفهان آمدند.

در آن روزها که دیگر آبی برای کشاورزی نبود، کشاورزان با تراکتورهای خود به اصفهان می آمدند اما جای تراکتور وسط شهر نبود؛ آن ها ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جای تراکتورها اینجاست

جای تراکتورها اینجاست