مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آبان 1398 ساعت 15:152019-11-19پزشكي

باید از ظرفیت بالای رشته سم شناسی استفاده شود


رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سم شناسی گاهی یک راه حل و گاهی ابعاد امنیتی پیدا می کند، ولی تاکنون از ظرفیت کامل این رشته استفاده نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، دکتر علیرضا زالی در پانزدهمین همایش سراسری سم شناسی ایران که از امروز تا اول آذر در سالن همایش دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود افزود: در صنعت، معادن، پالایشگاه، نفت، محیط زیست، کشاورزی، اکوسیستم، تالاب ها، انرژی پاک، مواد غذایی و دامپروری هنوز نتوانسته ایم از این توان استفاده کنیم و این ظرفیت مغفول مانده است.

وی با اشاره به اهمیت سم شناسی و ایمنی غذایی گفت: در سال های گذشته که موضوع برنج وارداتی آلوده به آرسنیک مطرح شد، فضای نگران کننده ای به وجود آمد، اما همکاران سم شناسی با قاطعیت، این موضوع را رد و اعلام کردند که آلودگی برنج ها بالاتر از حد استاندارد نبوده است.

زالی افزود: ما نسبت به کشور های دیگر با موضوع آرسنیک سختگیرانه تر برخورد می کنیم و با توجه به اینکه پیش بینی می شود به طور سرانه سالانه 30 تا 40 کیلوگرم برنج در کشور مصرف شود، به همین علت بر موضوع آرسنیک سختگیری بیشتری داریم.

وی به آثار مضر سرب بر سلامتی انسان ها اشاره کرد و گفت: پمپ های بنزین کشور اکثرا در بافت شهری هستند و اینکه ما چه مقدار باید از آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید از ظرفیت بالای رشته سم شناسی استفاده شود

باید از ظرفیت بالای رشته سم شناسی استفاده شود