مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آبان 1398 ساعت 12:002019-11-19سياسي

فناوری اطلاعات، شاه کلید ایجاد تحول برای اجرای کامل عدالت اسلامی


رییس پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه قوه قضاییه گفت: فناوری اطلاعات، شاه کلید مهم برای ایجاد تحول بزرگ جهت اجرای کامل عدالت اسلامی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از گروه تولید محتوای پژوهشگاه قوه قضاییه، توسعه سریع فناوری اطلاعات، سرمنشا اتفاقات و جریان های زیادی در عصر جدید شده است.

لزوم هماهنگی اقدامات کشورهای مختلف با این توسعه پرشتاب امری بدیهی است که در کنار مخاطرات سیاسی اجتماعی و فرهنگی ظرفیت های عظیمی را در اختیار ملت ها قرار داده است به گونه ای که کشورهای مختلف با توسل به همین فناوری می توانند مسیر پیشرفت را با سرعتی بیشتر طی کنند.

پیشرفتی که لازمه آن همکاری و هماهنگی دستگاه های مختلف حاکمیتی در حرکت به سمت استفاده از فناوری اطلاعات است.

قوه قضاییه نیز به عنوان یکی از قوای سه گانه نه تنها از این اصل مستثنی نیست و نخواهد بود بلکه این نهاد به لحاظ نوع کار، مراجعات مردمی و حجم پرونده ها که صرف وقت زیادی را می طلبد با چالش ها و خلاءهایی مواجه است که با استفاده از قابلیت های فناوری در گردآوری، طبقه بندی، پردازش و بازآوری اطلاعات می توان آنها را برطرف کرد.

امروزه ناکارآمدی روش های مرسوم و سنتی، ابلاغ اوراق قضایی، بایگانی پرونده ها و پرهزینه بودن آنها، چالش های دسترسی به منابع اطلاعاتی مطمئن، بیم مفقود شدن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فناوری اطلاعات، شاه کلید ایجاد تحول برای اجرای کامل عدالت اسلامی

فناوری اطلاعات، شاه کلید ایجاد تحول برای اجرای کامل عدالت اسلامی