مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آبان 1398 ساعت 07:502019-11-19سياسي

آیا می دانید حکم اشرار و آتش زدن اموال دولتی چیست؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو،، تخریب به معنای ویران کردن و خراب کردن است و در اصطلاح حقوقی نیز، در موارد تباه کردن ابنیه و خراب کردن اموال، - چنانچه فرد علاوه بر تخریب اموال عمومی، اموال خصوصی را از بین ببرد بر اساس قانون مجازات خواهد شد.

در این خصوص برابر اصل 40 قانون اساسی هیچ کس نمی تواند اعمال حق خویش را وسیله اضرار به غیر یا تجاوز به منافع عمومی قرار دهد.

علاوه بر آن طبق اصل 22 قانون اساسی، حیثیت، جان، مال، حقوق، مسکن و شغل اشخاص از تعرض مصون است مگر در مواردی که قانون تجویز کند.

علاوه بر موارد فوق قانونگذار در قوانین جزایی نیز از جرم انگاری جرم تخریب غافل نمانده و در مواد مختلفی به مبارزه با این اقدامات پرداخته است چرا که بر اساس ماده 676 کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی مصوب 1375 هر کس اشیای منقول متعلق به دیگری را به آتش بزند به حبس از 6 ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.

همچنین بر اساس ماده 677 این قانون هر کس عمدا اشیای منقول یا غیر منقول متعلق به دیگری را تخریب کند یا به هر نحو، کلا یا بعضا تلف کند و از کار اندازد، به حبس از 6 ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.

کما اینکه مطابق قواعد مسئولت مدنی، هرکس بدون مجوز قانونی به عمد یا در نتیجه بی احتیاطی به جان یا سلامتی یا مال یا آزادی یا حیثیت یا شهرت تجارتی یا به هر حق دیگر که به م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا می دانید حکم اشرار و آتش زدن اموال دولتی چیست؟

آیا می دانید حکم اشرار و آتش زدن اموال دولتی چیست؟