مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آبان 1398 ساعت 07:162019-11-19پزشكي

زنان سیگاری فرزندان نارس به دنیا می آورند


رییس انجمن پزشکان کودکان البرز گفت: نارسایی قلبی، ضعف سیستم مغزی، مشکلات خونی و گوارشی تنها بخشی از مشکلاتی است که نوزدان نارس با آن دست و پنجه نرم می کنند.

- ایسنا/البرز رییس انجمن پزشکان کودکان البرز گفت: نارسایی قلبی، ضعف سیستم مغزی، مشکلات خونی و گوارشی تنها بخشی از مشکلاتی است که نوزدان نارس با آن دست و پنجه نرم می کنند.

محمد زنوزی راد در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از مهمترین فاکتورهای ارزیابی سطح سلامت جوامع امروزی، آمار مرگ و میر کودکان زیر پنج سال است.

وی با اشاره به اینکه سالانه 15 میلیون کودک نارس در جهان به دنیا می آیند، ادامه داد: متاسفانه آمار دقیقی از تعداد نوزادان نارسی که در البرز به دنیا می آیند نداریم.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به اینکه بخشی از زنان باردار در بیمارستان های تهران وضع حمل می کنند نمی توان آمار دقیقی از تعداد این کودکان ارائه داد، البته دانشگاه علوم پزشکی استان هم تا کنون آماری از تعداد کودکان نارسی که در بیمارستان های البرز متولد می شوند ارائه نداده است.

وی با اشاره به برخی عواملی که باعث تولد نوزاد نارس می شود، افزود: استرس شدید مادر، سیگار کشیدن مادر، ابتلای مادر به فشار خون و دیابت، سابقه سقط های مکرر و چند قلو بودن نوزادان از جمله عواملی است که در تولد نوزاد نارس تاثیر گذار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنان سیگاری فرزندان نارس به دنیا می آورند

زنان سیگاری فرزندان نارس به دنیا می آورند