مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آبان 1398 ساعت 05:302019-11-19سياسي

نگین سبز خان در مسیر کاروانیان تفتیده یزد


باغ خان یکی از باغ های زیبای ایرانی در مسیر یزد به شیراز است که هرچند در گذشته منزلگاهی برای استراحت و آرامش کاروانیان این مسیر بوده ولی اکنون نیز یکی از زیرساخت های گردشگری و محلی برای برگزاری مراسم های مختلف در حاشیه شهر یزد محسوب می شود.

- ایسنا/یزد باغ خان یکی از باغ های زیبای ایرانی در مسیر یزد به شیراز است که هرچند در گذشته منزلگاهی برای استراحت و آرامش کاروانیان این مسیر بوده ولی اکنون نیز یکی از زیرساخت های گردشگری و محلی برای برگزاری مراسم های مختلف در حاشیه شهر یزد محسوب می شود.

باغ خان ، باغ والی و ناصریه همه عناوین باغی ایرانی در مسیر شهرستان تفت و چسبیده به شهر یزد است که در گذشته منزل دوم کاروانیانی بوده که از یزد عازم شیراز بودند.

این مجموعه تاریخی که اکنون با شماره 3806 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، حدود سال های 1270 معادل قرن 13 هجری قمری به دست فتح الله مشیرالممالک که حدود 11 سال و به مدت دوبار به عنوان حاکم یزد منصوب شده بود، بنا شد.

البته این باغ ایرانی که بیش از 15 هزار متر مربع وسعت دارد، در گذشته دارای دو کاربری خصوصی و عمومی بوده به طوری که کاربری خصوصی آن شامل حال ساکنان اصلی باغ و کاربری عمومی آن شامل حال مسافران می‎شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگین سبز خان در مسیر کاروانیان تفتیده یزد

نگین سبز خان در مسیر کاروانیان تفتیده یزد