مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آبان 1398 ساعت 06:352019-11-18فرهنگي

دِینم را به هرمزگان ادا کردم/ چِن چِنکُوو میراث ضرب المثل های هرمزگانی است


آیین رونمایی از کتاب چِن چِنکُوو ضرب المثل ها و زبانزدهای مردم هرمزگان به نوشته منصور نعیمی و به ناشری نسیم بادگیر شب گذشته(26 آبان ماه) با حضور جمعی از مسئولین و استقبال غیرقابل تصور فعالین فرهنگی و هنری استان هرمزگان در سالن اجتماعات بیمه ایران برگزار شد.

- دِینم را به هرمزگان ادا کردم/"چِن چِنکُوو" میراث ضرب المثل های هرمزگانی است ایسنا/هرمزگان آیین رونمایی از کتاب "چِن چِنکُوو" ضرب المثل ها و زبانزدهای مردم هرمزگان به نوشته "منصور نعیمی" و به ناشری "نسیم بادگیر" شب گذشته(26 آبان ماه) با حضور جمعی از مسئولین و استقبال غیرقابل تصور فعالین فرهنگی و هنری استان هرمزگان در سالن اجتماعات بیمه ایران برگزار شد.

مؤلف این کتاب در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه تحقیق در خصوص موضوعات مختلف مربوط به استان هرمزگان از جمله مسائلی است که در میان ما روزبه روز رونق بیشتری می گیرد، افزود: مجموعه حاضر از آن دست پژوهش هایی است که پیرامون ضرب المثل ها یا زبانزدهای مردم هرمزگان متمرکز است.

منصور نعیمی با اشاره به اینکه گردآوری زبانزدها یا امثال وحکم گویش های بومی ایران، می تواند در بازسازی زبان و گشودن گره های دستوری و بازیافت واژه های گمشده، به منظور غنی کردن زبان فارسی مفید باشد، اظهار کرد: در این کتاب سعی بر آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دِینم را به هرمزگان ادا کردم/ چِن چِنکُوو میراث ضرب المثل های هرمزگانی است

دِینم را به هرمزگان ادا کردم/ چِن چِنکُوو میراث ضرب المثل های هرمزگانی است