مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 آبان 1398 ساعت 15:402019-11-15پزشكي

فعالیت ماما ها در حوزه زیبایی به جای درمان


بسیاری از ماما ها به دلیل آمار پایین استخدام به جای اشتغال در بیمارستان ها، در مشاغل های غیرمرتبط، کاشت مو و زیبایی مشغول به کار شده اند.

- ، مرکز فارس، رییس انجمن مامایی فارس در همایش منوپوز ایمن از دیدگاه طب سنتی به نقش موثر مامایی در نظام سلامت کشور اشاره و خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از ماما ها به جای اشتغال در بیمارستان ها، در مشاغل های غیرمرتبط از جمله در حوزه کاشت مو و زیبایی مشغول به کار شده اند.

سکینه شریف حسینی نبود جذب و استخدام ماما در مراکز درمانی را از مشکلات عمده این گروه دانست و افزود: علی رغم نیاز به وجود تعداد زیادی ماما در سیستم درمانی، اما متاسفانه با آمار پایین استخدام و بکارگیری آن ها مواجه هستیم.

رییس جمعیت مامایی فارس افزود: اجرای طرح پزشک خانواده نیز به دلیل ارائه خدمات رایگان بهداشتی، موضوع دیگری بود که به سهم خود موجب کاهش تمایل حضور ماما ها در مطب ها و مراکز درمانی شد و امروز و در شرایط فعلی اقتصادی نیز شهروندان ترجیح می دهند همچنان از خدمات رایگان درمانی بهره مند شوند.

شریف حسینی خاطرنشان کرد: ماما ها از جمله گروه های تاثیرگذار جامعه پزشکی هستند که دلسوزانه خدمات و مشاوره های لازم به مردم ارائه می دهند، اما مشکلات فوق و دیگر مشکلاتی، چون عدم همکاری و عقد قرارداد از سوی سازمان های بیمه گر بر مشک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت ماما ها در حوزه زیبایی به جای درمان

فعالیت ماما ها در حوزه زیبایی به جای درمان