مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 آبان 1398 ساعت 11:322019-11-15فناوري

خیالتان از امنیت شبکه 5G راحت نباشد!


به تازگی محققان فعال در حوزه فناوری و امنیت سایبری دریافته و اعلام کرده اند که شبکه 5G در برابر انواع حملات و نفوذ هکرها آسیب پذیری بالایی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با اینکه توسعه نسل پنجم شبکه اینترنت همراه نسبت به نسل های پیشین آن برتری و مزیت های فراوانی دارد که یکی از مهمترین آنها امنیت شبکه است، اما به نظر می رسد که این دستگاه جدید از ارتباطات نیز نخواهد توانست بستری امن را برای تبادل اطلاعات در جهان فراهم کند؛ چرا که به تازگی کارشناسان و محققان فعال در حوزه فناوری و امنیت سایبری در دانشگاه پوردو و آیووا دریافته و اعلام کرده اند که آسیب پذیری های متعددی در این شبکه وجود دارد که این امکان را فراهم می کند تا هکرها و اشخاص ثالث موقعیت مکانی لحظه ای افراد را ردیابی کرده و همچنین پیام های امنیتی تقلبی و اشتباه برای آنها ارسال کنند.

همچنین این ضعف های امنیتی در شبکه 5G به سوء استفاده کنندگان اجازه می دهد که دسترسی افراد مورد نظر به شبکه مذکور را به طور کلی قطع کنند.

بعد از چالش معایب این شبکه برای سلامت انسان حیوانات و محیط زیست، مسئله امنیت سایبری مذکور یکی دیگر از چالش های بزرگی است که پیش روی توسعه نسل پنجم شبکه اینترنت همراه در جهان قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خیالتان از امنیت شبکه 5G راحت نباشد!

خیالتان از امنیت شبکه 5G راحت نباشد!