مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 آبان 1398 ساعت 07:022019-11-15بين الملل

رهبران بریکس از گفتگو درباره ونزوئلا امتناع کردند


رهبران کشورهای عضو بریکس که در نشستی دو روزه در پایتخت برزیل شرکت کرده بودند، از گفتگو درباره اوضاع ونزوئلا امتناع کرده و توجه خود را به مسائل جهانی اقتصاد معطوف کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در میان کشورهای عضو بریکس که در این نشست دو روزه حضور داشتند، رهبران روسیه و چین از نیکولاس مادورو، رییس جمهوری ونزوئلا حمایت می کنند اما به عقیده ژایر بولسونارو، رییس جمهوری جناح راست برزیل که کشورش میزبان این نشست بود، خوآن گوآیدو رهبر مشروع ونزوئلا به شمار می رود.

رکود اقتصادی و ناآرامی های سیاسی در ونزوئلا باعث شده تا چهار میلیون آواره این کشور به مناطق مرزی با برزیل و سایر کشورهای همجوار هجوم ببرند که این مساله به یکی از مسائل امنیتی منطقه ای در آمریکای لاتین بدل شده است.

وانگ ژیائولونگ، فرستاده ویژه چین در نشست بریکس با اشاره به بیانیه مشترک کشورهای عضو در روز پایانی نشست گفت: ونزوئلا در دستور کار نشست نبود و به آن پرداخته نشد.

اگرچه من به مساله ونزوئلا اشاره کردم، اما این مساله از سوی رهبران حاضر در نشست چه در جلسه غیرعلنی و چه در جلسه علنی به بحث گذاشته نشد.

درگیری بین حامیان مادورو و گوآیدو در سفارت ونزوئلا در برزیل هم باعث نشد تا رهبران شرکت کننده در نشست بریکس وضعیت در ونزوئلا را به بحث بگذارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهبران بریکس از گفتگو درباره ونزوئلا امتناع کردند

رهبران بریکس از گفتگو درباره ونزوئلا امتناع کردند