مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آبان 1398 ساعت 20:342019-11-14ورزشي

لرستان استاد بزرگی در نزدیکی خودش می بیند؟


شطرنج یکی از کهن ترین بازی هایی است که امروزه نیز در میان مردم جهان رواج دارد؛ قدمت این بازی را بیش از 1500 سال عنوان کرده اند.

- ایسنا/لرستان شطرنج یکی از کهن ترین بازی هایی است که امروزه نیز در میان مردم جهان رواج دارد؛ قدمت این بازی را بیش از 1500 سال عنوان کرده اند.

برخی مورخان اعتقاد دارند شطرنج اختراع ایرانیان است اما با وجود پژوهش های بسیار که به ویژه در قرن کنونی درباره پیدایش شطرنج و ابداع آن به عمل آمده است، تاکنون هیچ یک از پژوهشگران، چه خارجی و چه ایرانی، به نتیجه قطعی و روشنی دست نیافته اند.

بررسی سابقه تاریخی شطرنج بر اساس مدارک مستند، گواه آن است که ایرانیان، قبل از دوران ساسانیان یعنی نزدیک به دو هزار سال قبل با شطرنج آشنا بوده اند.

در اروپای قرن پانزدهم، شطرنج به شیوه امروزی آن درآمد و در نیمه دوم قرن نوزدهم، مسابقات جهانی شطرنج آغاز و در قرن بیستم، فدراسیون جهانی شطرنج تاسیس شد.

پیش از انقلاب شطرنج جسته و گریخته در لرستان انجام می شد اما به طور رسمی سال 1367 بازهم شاهد فعالیت های این رشته در استان مان بودیم ولی در این مدت جایگاه خاصی در شطرنج کشور نداشته ایم و کمتر نام لرستان شنیده شده است.

شطرنج لرستان فاقد استاد بزرگ یا فیده بوده و بالاترین افتخار ما ریتینگ 2250 محمود اسکندری است که به ریتینگ 2300 استاد فیده نزدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لرستان استاد بزرگی در نزدیکی خودش می بیند؟

لرستان استاد بزرگی در نزدیکی خودش می بیند؟