مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آبان 1398 ساعت 12:112019-11-14اقتصادي

افزایش آب مورد نیاز نسبت به آب موجوددر حوضه های آبریز کشور


آب مورد نیاز نسبت به آبی موجود در حوضه های آبریز کشور افزایش یافته است.

- مدیر کل دفتر برنامه ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو در جمع کشاورزان دشت برخوار افزایش آب مورد نیاز نسبت به آب موجوددر حوضه های آبریز کشور آب مورد نیاز نسبت به آبی موجود در حوضه های آبریز کشور افزایش یافته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر کل دفتر برنامه ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو در جمع کشاورزان دشت برخوار گفت: نخستین شیوه نامه سهمیه بندی آب در قرن 16 میلادی است که در آن شیخ بهایی در طوماری اب زاینده رود را تقسیم کرده است.

صدیقه ترابی با اشاره به ادعای کشاورزان و اسناد موجود در خصوص وجود حق ابه برای دشت برخوار افزود:برای اثبات وجود حقابه برای دشت برخوار لازم است تمامی مدارک و مستندات و نقشه ها ی مادی های منشعب از زاینده رود تا این دشت جمع اوری و دسته بندی شود.

وی گفت: وزارت نیرو امادگی دارد که در صورت ارائه مدارک و مستندات قانونی این موضوع را پیگیری و در صورت تضییع حقوق کشاورزان این منطقه این حق را استیصال کند.

نماینده مردم برخوار و شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دشت برخوار دارای 50هزار هکتار اراضی کشاورزی است گفت: شغل اکثر مردم منطقه برخوار کشاورزی است که در سالهای گذشته 40 درصد اراضی کشاورزی به دلیل خشکس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش آب مورد نیاز نسبت به آب موجوددر حوضه های آبریز کشور

افزایش آب مورد نیاز نسبت به آب موجوددر حوضه های آبریز کشور