مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آبان 1398 ساعت 15:002019-11-13پزشكي

شیوع اشکال مختلف آنفلوآنزا زودتر از هر سال


فعالیت ویروس آنفلوآنزا امسال زودتر از سال های گذشته بوده است و علاوه بر آنفلوانزای «اچ 1 ان 1» شاهد شیوع انواع دیگری از ویروس نظیر« اچ 3 ان 2» هستیم.

- سخنگوی وزارت بهداشت گفت: فعالیت ویروس آنفلوآنزا امسال زودتر از سال های گذشته بوده است و علاوه بر آنفلوانزای اچ 1 ان 1 شاهد شیوع انواع دیگری از ویروس نظیر اچ 3 ان 2 هستیم.

آقای کیانوش جهانپور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: برخی از علائم سرماخوردگی در افراد وجود دارد که نمی توان گفت این موارد قطعاً آنفلوانزا هستند و حتماً باید نمونه برداری آزمایشگاهی انجام شود و ممکن است یک سرماخوردگی عادی باشد.

وی گفت: اشکال عادی این ویروس نیاز به مصرف داروی خاصی ندارد و اکیداً به افراد توصیه می کنیم در صورت مشاهده علائم از مصرف خودسرانه دارو پرهیز کنند و به ویژه از مصرف کورتون ها و آنتی بیوتیک ها به صورت خودسرانه بپرهیزند.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به رعایت نکات بهداشتی افزود: حفظ مسائل بهداشتی نظیر شستن دست ها قبل از غذا خوردن، دوری از مبتلایان به علائم سرماخوردگی، پرهیز از روبوسی با افراد دارای علائم می تواند در میزان ابتلا بسیار موثر باشد.

آقای جهانپور گفت: امسال به میزان کافی داروی ضد ویروس آنفلوانزا تهیه شده است و بزودی بیش از 260 هزار بسته از این دارو در کشور ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع اشکال مختلف آنفلوآنزا زودتر از هر سال

شیوع اشکال مختلف آنفلوآنزا زودتر از هر سال