مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آبان 1398 ساعت 08:532019-11-13پزشكي

موانع ریشه کنی تب مالت/موضع وزارت بهداشت درباره لبنیات سنتی


رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت از تدوین برنامه جدید کنترل بروسلوز در کشور به صورت بین بخشی خبر داد و گفت: این برنامه با ایجاد و تقویت هماهنگی های بین بخشی به عنوان مهمترین راهکار جهت پیشگیری و کنترل تب مالت تدوین شده و به زودی با تصویب در شورای عالی سلامت، - اجرا می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمد مهدی گویا در چهارمین کنگره بین المللی و هشتمین همایش کشوری بروسلوز که به همت مرکز تحقیقات بیماری های عفونی و گرمسیری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، با اشاره به چالش های بروسلوز (تب مالت) در ایران و جایگاه آن در نظام مراقبت بهداشتی درمانی کشور، اظهار کرد: بروسلوز یا همان تب مالت یک بیماری مزمن، فریب دهنده و آزار دهنده، با عوارض بسیار شدید است که نشانه های آن نیز تا مدت ها شناخته نمی شود و همین مساله اهمیت تشخیص و از آن مهم تر کنترل و پیشگیری از بروز آن را نشان می دهد.

وی با اشاره به چالش های کنترل بروسلوز در کشور، تصریح کرد: کنترل این بیماری نیازمند همکاری و هماهنگی های گسترده بین بخشی است و در غیر اینصورت کنترل و ریشه کن کردن آن امکانپذیر نیست.

نکات کلیدی در رفع چالش های کنترل تب مالت وی با اشاره به نکات کلیدی در رفع چالش های کنترل این بیماری، گفت: رفع چالش ها به تنهایی و توسط یک نهاد ممکن نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موانع ریشه کنی تب مالت/موضع وزارت بهداشت درباره لبنیات سنتی

موانع ریشه کنی تب مالت/موضع وزارت بهداشت درباره لبنیات سنتی