مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آبان 1398 ساعت 16:372019-11-12اقتصادي

دوران آبیاری سنتی سر آمده است /دولت نمی تواند تاجر بزرگی باشد


معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: فلسفه خرید تضمینی حمایت از کشاورز است که در مورد بسیاری از محصولات کشاورزی اتفاق می افتد، اما دولت نمی تواند تاجر بزرگی باشد و تولیدکننده ها باید در این خصوص همت کنند.

- ایسنا/بوشهر معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: فلسفه خرید تضمینی حمایت از کشاورز است که در مورد بسیاری از محصولات کشاورزی اتفاق می افتد، اما دولت نمی تواند تاجر بزرگی باشد و تولیدکننده ها باید در این خصوص همت کنند.

محمدعلی طهماسبی در آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه تخصصی خرما و صنایع وابسته در بوشهر گفت: مشخصات جغرافیایی محدودی در جهان وجود دارد که می توان در آن خرما را به عمل اورد، بنابراین از تمام کشورهای دنیا تنها 39 کشور خرما تولید می کنند که حدود یک میلیون و 300 هزار هکتار سطح زیر کشت دارند.

بالغ بر 8 میلیون تن خرما تولید می شود که از این مقدار حدود یک میلیون و 200 هزار تن در چرخه صادرات و مابقی مصرف داخلی است.

وی خاطرنشان کرد: کشور ایران جز کشورهای مهم تولیدکننده خرما در دنیا است، در ایران 253 هزار هکتار خرما وجود دارد و بالغ بر یک میلیون و 200 هزار تن خرما تولید می شود.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: میزان صادرات خرما در سال 97 به عنوان بهترین سال صادراتی حدود 306 هزار تن بوده که بیش از 300 میلیون دلار ارزآوری دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوران آبیاری سنتی سر آمده است /دولت نمی تواند تاجر بزرگی باشد

دوران آبیاری سنتی سر آمده است /دولت نمی تواند تاجر بزرگی باشد