مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آبان 1398 ساعت 13:252019-11-12سياسي

سناریو اولیه رزمایش کارگروه امنیت آیونز به کشورها ارائه شد


رییس دبیرخانه و رییس کارگروه امنیت دریایی آیونز گفت: سناریو اولیه رزمایش کارگروه امنیت آیونز به کشورها ارائه شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، امیردریادار دوم محمدرضا عزیزی ظهر سه شنبه در نشست خبری ریاست دبیرخانه آیونزاظهار داشت: آیونز مخفف چهار کلمه انگلیسی به معنای اجلاس نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند است.

وی اقیانوس هند را یکی از اقیانوس ها راهبردی جهان دانست و عنوان کرد: به دلیل اینکه درصد بالایی از تجارت جهانی در اقیانوس هند صورت می گیرد و 29 کشور در حاشیه این اقیانوس بزرگ سرزمین دارند، یکی از اقیانوس های بسیار مهم در جهان محسوب می شود.

معاون طرح و برنامه و بودجه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: اجلاس آیونز یک نشستی است که در پی افزایش نا امنی ها و مسائل امنیتی در سال 2008 به پیشنهاد و ابتکار نیروی دریایی هند ایجاد شد.

امیردریادار دوم عزیزی عنوان کرد: هدف از ایجاد این سازمان، برقراری و ایجاد تعامل، همکاری و هم افزایی نیروهای دریایی کشورهایی است که در حاشیه اقیانوس هند سرزمین دارند.

رییس دبیرخانه آیونز تشریح کرد: رسیدگی به مسائل زیست محیطی دریایی، انجام اقدامات بشر دوستانه، مقابله با بلایای طبیعی و به اشتراک گذاری اطلاعات میان نیروهای دریایی کشورهای حوزه اقیانوس هند از جمله وظایف اعضای این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سناریو اولیه رزمایش کارگروه امنیت آیونز به کشورها ارائه شد

سناریو اولیه رزمایش کارگروه امنیت آیونز به کشورها ارائه شد