مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آبان 1398 ساعت 08:492019-11-12اقتصادي

وجود 100هزار بی سواد در قم


طبق اعلام مرکز آمار، حدود 100هزار بی سواد درسطح استان وجود دارد که 33هزار نفر آن ها بین سنین 10 تا 49 سال هستند.

- ایسنا/قم معاون سوادآموزی استان قم گفت: طبق اعلام مرکز آمار، حدود 100هزار بی سواد درسطح استان وجود دارد که 33هزار نفر آن ها بین سنین 10 تا 49 سال هستند.

محمدرضا قاسمی نیا در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: نهضت سوادآموزی متولی آموزش و سوادآموزی افراد بالای 10سال بازمانده از تحصیل است که علاقه مندان می توانند با مراجعه به نهضت سوادآموزی، از نعمت سواد بهره مند شوند.

وی در خصوص آمار افراد بی سواد اظهار کرد: طبق اعلام مرکز آمار حدود 100هزار بی سواد درسطح استان وجود دارد که 33هزارنفر آن ها سنین بین 10 تا49 سال و حدود 14 هزار نفر نیز از اتباع خارجی هستند که در قم حضور دارند.

قاسمی نیا در ادامه بیان کرد: باید آموزش افراد تا مقطع ابتدایی الزامی شود تا مانع از ایجاد بی سوادی در کشور شویم، نهضت سوادآموزی به دلیل عدم اطلاع کافی از مشخصات فردی و کدپستی دقیق افراد بی سواد، نمی تواند پیگیری را به تنهایی بر عهده گیرد ولازم است تمام نهادهای مربوط و مسئول در این امر مشارکت داشته باشند.

وی افزود: یکی دیگر از دلایل عمده بی سوادی در سنین پایین، عدم اجرای مصوبات قانون حمایت خانواده است، والدینی که مانع از تحصیل فرزندان خود شوند و آن ها را درجهت بهبود او


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود 100هزار بی سواد در قم

وجود 100هزار بی سواد در قم