مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آبان 1398 ساعت 07:162019-11-12پزشكي

جلوگیری از شیوع آنفولانزا در یزد


در کارگاهی یک روز نحوه مقابله با شیوع آنفولا نزا در یزد آموزش داده شد - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا وسیما مرکز یزد، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: تزریق واکسن آنفولانزا عوارض شدید این بیماری را تا 50 درصد کاهش می دهد.

دهقانی افزود: بهترین زمان واکسیناسیون سالیانه علیه بیماری آنفلوانزا در مهر ماه است، هر چند تزریق این واکسن در هر موقع از طول سال موثر خواهد بود.

وی اظهار داشت: می توان با آموزش توصیه های بهداشتی به بیماران از قبیل رعایت آداب سرفه، استفاده از ماسک، شستشوی مداوم دستها، ماندن در منزل و عدم حضور در اماکن شلوغ و تجمعی می توان از انتشار این بیماری در جامعه جلوگیری بعمل آوریم.

دکتر دهقانی اشاره کرد: با توجه به افزایش موارد قطعی بیماری آنفلوانزا در سال جاری در استان یزد، زنان باردار، سالمندان بالای 50 سال، کودکان، بیماران مبتلا به بیماری های مزمن ریوی، قلبی، خونی، کلیوی، کبدی و متابولیک مهمترین گروه های در معرض خطر بیماری آنفلوانزا هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت : واکسیناسیون از عوارض شدید بیماری و مرگ و میر می کاهد و موارد بستری را تا 50 درصد کاهش می دهد.

دهقانی گفت: در سال 2019 سازمان بهداشت جهانی به 10 خطر اشاره کرده که بیماری آنفلوانزا جزو آنهااست، بنابراین باید همه همکاران در حوزه بهداشت و درما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوگیری از شیوع آنفولانزا در یزد

جلوگیری از شیوع آنفولانزا در یزد